Reglaza ili centriranje trapa dva pojma za jedan te isti postupak koji se obavlja kada se vase vozilo mora uvesti u geometrijsko fabricko stanje. U ovom blogu cemo pisasti samo o detaljima koje primetitie prilikom voznje i koji treba da vas upute na to da treba da uradite reglazu na vasem vozilu.
Svaki proizvodjac u svojoj tehnickoj preporuci daje napomenu kada se neke radnje na automobilu trebaju uraditi. Po takvoj napomeni koja sigurno ima svoju tehnicku validnost reglaza trapa, centriranje trapa, geometrija vozila, spura ili Muller treba uraditi na svakih predjenih 12000 km. Nase iskustvo od 43. godine kaze da uslovi po kojima mi vozimo (asfalt, ivicnjaci, „lezeci policajci“ i rupe na asfaltu) uticu na to da se reglaza trapa na nasim vozilima treba raditi na 10.000 km predjenih. Naravno da imamo i preporuku da na svakih predjenih 5.000 km treba uraditi fizicku kontrolu stanja trapa odnosno da li na svim zglobnim delovima postoje „luftovi“.
Evo nekih situacija koji ukazuju da treba uraditi reglazu trapa:
– kada u toku voznje osetite lupkanje ili tup udarac u prednjem trapu
– kada primetite da vam se gume po bokovima trose nejednako
– kada prilikom prelaska preko prepreka cujete lupkanja
– kada prilikom skretanja cujete udarac u tocku
– kada u voznji auto ima tendenciju da vuce u jednu od strana
– kada vam u voznji volan ne stoji u osi
– kada je auto u toku voznje nestabilan
– kada imate osecaj da zadnji deo auta ima tedenciju da vas zaobidje
– kada prilikom davanja ili oduzimanja gasa auto „pliva“ u stranu
Ovo su najcesci pokazatelji da treba da preduzmete nesto i odete kod majstori kojima verujete da pregledaju trap, otklone moguc kvar i urade reglazu trapa. I dalje nase iskustvo preporucuje da se na 5000 predjenih km pregledaju luftovi, jer to je vrsta prevencije. Naravno da preporucujemo da se reglaza trapa radi i u sezonskim zamenama guma, a obavezno kada kupite nove gume.
KOMENTAR