Ovaj blog posvetićemo sistemu kočenja .
Mnoga TECH objašnjenja su vezana za pokretanje i kreiranje automobile, nalazimo za shodno da napišemo blog o zaustavljanju vozila (kočioni sistem vozila).
Za početak prikaz kako sistem kočenja izgleda u automobilu.
Svi tehnolozi u proizvodnji vozila se veoma odgovorno odnose sa sistemom kočenja i tu vode računa o :
- Efikasnosti
- Tipu i težini vozila
- Nameni i ceni koštanja kočionog sistema
U tehnološkom razvoju se javljaju novi koncepti kočenja kojima je osnov stari načini koji se polako pretvaraju u koncept elektronskih sistema.
ABS (antilock braking system) je doneo veliki pomak u sistemu kočenja kod savremenih tipova automobila i on se primenjuje 30 godina (o ovom sistemu ćemo pisati u nekom od narednih blogova).
Da bi objasnili kako kočenje funkcioniše moramo se poslužiti nekim delovima fizike. Kako bi zakočili moramo upotrebiti silu F koja hidraulikom uz pomoć fluida (kočionog ulja) i uz pomoć trenja pomaže da se vozilo zaustavi. Znači sistem kočenja se odvija u procesu:
POLUGA – HIDRAULIKA – FRIKCIJA (TRENJE)
Naravno da ovakav system ima i svoju podršku koja je sastavni deo tog sistema: KLIPOVI, CILINDRI, DISKOVI, PLOČICE, PAKNOVI, DOBOŠI, RUČNA KOČNICA, KOČIONA CREVA, ABS SENZORI….itd.
Na sledećim slikama možete videti neke od podsistema koji služe da se kočenje izvrši pravovremeno.
Ovo govori uopšteno šta je sistem kočenja i kako se on razvijao, tako da ćemo nastojati da u sledećim blogovima damo konkretna objašnjenja o problemima na kočionom sistemu, njihovim simptomima i kako ih prepoznati, a naravno kako ih i rešiti.
KOMENTAR