Efekat ABS-a u sistemu kočenja se ogleda u tome da ne dođe do blokiranja kočnica. Ovaj sistem je počeo da se pojavljuje pre 30 godina i prvo je počeo da se ugrađuje u MERCEDES, a nesto kasnije u BMW i to kao dodatna oprema, veoma brzo ABS je postao standardni deo opreme svakog vozila.
Osnovni elementi ABS-a jesu:
- SENZOR OBRTAJA TOČKA
- ELEKTRONSKA KONTROLNA JEDINICA
- HIDRAULIČNA JEDINICA
- RELEJI
- ABS INDIKATOR LAMPICA
ABS kao sistem u kočenju funkcioniše tako što svi točkovi imaju sensor koji daju signal centrali koja se nalazi u motornom prostoru, a sastoji se od:
- Kontrolne jedinice
- Hidraulične jedinice
- Releja
- Pumpe sa motorom
U poslednje vreme veću sigurnost pri kočenju daju tri sistema:
- ABS sistem protiv blokiranja kočnica
- ESP sistem kontrole stabilnosti
- ASR sistem kontrole proklizavanja točkova
Ovo je prikaz šta se dešava kada vozilo ima, odnosno nema bilo koju od ova tri sistema.
KOMENTAR