Korišćenje ABS-a u sistemu kočenja

Efekat ABS-a u sistemu kočenja se ogleda u tome da ne dođe do blokiranja kočnica. Ovaj sistem je počeo da se pojavljuje pre 30 godina i prvo je počeo da se ugrađuje u MERCEDES, a nesto kasnije u BMW i to kao dodatna oprema, veoma brzo ABS je postao standardni deo opreme svakog vozila.

Osnovni elementi ABS-a jesu:

  • SENZOR OBRTAJA TOČKA
  • ELEKTRONSKA KONTROLNA JEDINICA
  • HIDRAULIČNA JEDINICA
  • RELEJI
  • ABS INDIKATOR LAMPICA

ABS kao sistem u kočenju funkcioniše tako što svi točkovi imaju sensor koji daju signal centrali koja se nalazi u motornom prostoru, a sastoji se od:

  • Kontrolne jedinice
  • Hidraulične jedinice
  • Releja
  • Pumpe sa motorom

U poslednje vreme veću sigurnost pri kočenju daju tri sistema:

  • ABS sistem protiv blokiranja kočnica
  • ESP sistem kontrole stabilnosti
  • ASR sistem kontrole proklizavanja točkova

Ovo je prikaz šta se dešava kada vozilo ima, odnosno nema bilo koju od ova tri sistema.

KOMENTAR