Veoma cesto nam se u servisu pojave drugari ili musterije koje imaju potrebu da pregledamo automobil polovan koji zele da kupe. Naravno u tom trenutku kompletan pregled vozila moze da obraduje ili razocara obe strane tj., i kupca i prodavca, ali onaj deo odgovornosti koji preduzimamo nam nalaze da taj pregled polovnog automobila uradimo na najkonkretniji nacin.
Nas pregled polovnog automobila pocinjemo na sledeci nacin:
– karoserijski pregled podrazumeva trenutno stanje vrata, krova, prednju haubu, gepek vrata, prednja i zadnja krila i donji deo karoserije.
– trapovi i amortizeri su veoma bitni i tu posvecujemo paznju stanju kakvo je vesanje sto se odnosi na prednje i zadnje amortizere, i stanje spona, kugli, viljuski, ramena, silen blokova, letvi volana i svih ostalih pripadajucih delova na trapu.
– gume i njihov stepen potrosenosti, bocne ivice pneumatika, dubina sara i naravno godina proizvodnje sto je veoma bitno za efikasnost pneumatika.
– enterijer unutrasnjosti pokazuje koliko je prethodni vlasnik vodio racuna o stanju sedista, unutrasnjem delu vrata, tzv., patosu, i naravno nebo unutrasnjosti automobila.
– motor i tecnosti u motoru su ozbiljan pokazatelj u kakvom je stanju i samo vozilo, pregledati tecnosti motora se odnosi na stanje i kolicinu ulja za kocnice, ulja motora, ulja za servo volana i antifriz. Motor je veoma bitno pregledati tako sto ce se uraditi kompjuterski test motora gde se neke anomalije mogu prepoznati i steci neka slika o stanju motora.
– naravno od onoga sto je jos potrebno pregledati a da spada u tehnicki deo koji se podrazumeva u svakom auto-servisu, treba prekontrolisati stanje auspuha i svetlosnu grupu na automobilu.
Ovo je nacin pregleda polovnog automobila pre kupovine koji mi praktikujemo u nasem servisu i uvek dajemo jos predlog kupcu da obavezno uradi i test automobila kroz prakticni deo odnosno kroz voznju gde se neke od anomalija tog automobila mogu i primetiti.
Nas pregled polovnog automobila pocinjemo na sledeci nacin:
– karoserijski pregled podrazumeva trenutno stanje vrata, krova, prednju haubu, gepek vrata, prednja i zadnja krila i donji deo karoserije.
– trapovi i amortizeri su veoma bitni i tu posvecujemo paznju stanju kakvo je vesanje sto se odnosi na prednje i zadnje amortizere, i stanje spona, kugli, viljuski, ramena, silen blokova, letvi volana i svih ostalih pripadajucih delova na trapu.
– gume i njihov stepen potrosenosti, bocne ivice pneumatika, dubina sara i naravno godina proizvodnje sto je veoma bitno za efikasnost pneumatika.
– enterijer unutrasnjosti pokazuje koliko je prethodni vlasnik vodio racuna o stanju sedista, unutrasnjem delu vrata, tzv., patosu, i naravno nebo unutrasnjosti automobila.
– motor i tecnosti u motoru su ozbiljan pokazatelj u kakvom je stanju i samo vozilo, pregledati tecnosti motora se odnosi na stanje i kolicinu ulja za kocnice, ulja motora, ulja za servo volana i antifriz. Motor je veoma bitno pregledati tako sto ce se uraditi kompjuterski test motora gde se neke anomalije mogu prepoznati i steci neka slika o stanju motora.
– naravno od onoga sto je jos potrebno pregledati a da spada u tehnicki deo koji se podrazumeva u svakom auto-servisu, treba prekontrolisati stanje auspuha i svetlosnu grupu na automobilu.
Ovo je nacin pregleda polovnog automobila pre kupovine koji mi praktikujemo u nasem servisu i uvek dajemo jos predlog kupcu da obavezno uradi i test automobila kroz prakticni deo odnosno kroz voznju gde se neke od anomalija tog automobila mogu i primetiti.
Nije ni to lako ali ako je prodavac siguran u stanje auta koje prodaje onda nije problem da auto pregleda majstor, servis i iznese misljenje.
Medjutim, napomenuo bih ovde iz licnog iskustva kada je moj drugar trazio auto i ovi sto pricaju da je auto odlican, bez mane i da moze na pregled bilo gde, tako je nasao lika koji je isto tvrdio a kada je auto otisao na pregled blago receno katastrofa. Nisu bitne ostali nedostaci, samo je bitan prvi na koji smo naleteli: lik doterao auto na pregled sa upaljenom lampicom za ulje bez kapi ulja na merenju! I naravno, odmah smo se pozdravili.
Najbolje je odvesti automobil u servis, platiti auto dijagnostiku i dobijes sve podatke o stanju automobila. Trosak ? Da, naravno da jeste, ali bolje platiti dijagnostiku 50€, pa odustati, ako je automobil u losem stanju, nego kesirati 5000€, pa proklinjati dan kad smo ga kupili.
Inace. tekst je odlican.
Pozdrav