Danas cu pisati o tome sta je vazno da bi jedan motor bio u svojoj funkciji kako da mu produzimo vek trajanja i kako da smanjimo procenat mogucih kvarova. Ono sto jeste krvotok svakog motora jeste ulje, ono sto mu omogucava da dise jesu prateci filteri. Po svojim specifikacijama i tehnuckim uputstvima ulja koja se koriste u nasim vozilima su podeljena po visini eskoziteta i to na:
– mineralna
– polusinteticka
– sinteticka
Svako od ovih ulja su dodatno podeljena i po svojim oznakama tj., gradacijama:
– 5w-30
– 5w-40
– 10w-40
– 15w-40
Kada su u pitanju pluca svakog motora, veoma je bitno redovno promeniti sve pripadajuce filtere, jer na taj nacin produzavamo vek trajanju motora i potrosnja goriva se ne povecava nego je ista ili se za jedan mali procenat smanji, naravno i u tom trenutku se oseti da motor tise i mirnije radi. Filteri koji uticu na sve gore nabrojano jesu:
– filter ulja
– filter vazduha
– filter goriva
– filter kabine (klime)
Pored svega gore navedenog dobro je proveriti stanje antifriza, ulja u kocnicama i naravno i ulja za servo volana. Tehnicke preporuke u zavisnosti od preporucenog ulja jesu da se ulja u motorima trebaju menjati na predjenih 15000 km, nasa praksa i preporuka je da se motorno ulje menja na predjenih 10-12000 km, ili na godisnjem nivou.
KAKO PRODUZITI VEK MOTORA AUTOMOBILA
Ovaj danasnji i par narednih blogova koje cu pisati posveticu onome sto je starijem maloletniku velika zelja, muskarcima odraz muskog stava a damama svakodnevna potreba – AUTOMOBIL. Naravno da kao i sve za cim imamo potrebu ili volimo mora i dda se odrzava jer to je jedini nacin da nam i sluzi i traje u svakom trenutku.
KOMENTAR