Svi mi dok vozimo uglavnom i ne mislimo na onaj deo koji nas tokom voznje usmerava u pravcu koji mi zelimo, napred, ili skretanja u levo ili desno, ili na zaobilazenja vozila ispred nas. Taj upravljacki deo je najuze povezan sa kompletnim stajnim trapom i cini jedan zajednicki sistem koji je uz motor i kocioni sistem veoma vazan za bezbednost i udobnost nase voznje.
Ovog puta u ovom blogu cu pisati o vaznosti, sistemu i delovima koji cine taj sistem stajnog trapa. Ono sto svi primecujemo u kabini jeste upravljacki deo vozila, znaci volan i komande na njemu i tzv., pusku volana koja se spusta prema patosu vozila i zglobnim delom vezuje za tzv., letvu koja moze biti mehanicka, servo ili elektro letva. Od te tzv., letve donji postroj se naravno deli na dve strane levu i desnu i svaka je sama za sebe posebna jedinica sistema. Ono sto spaja te dve strane jeste upravo letva. Svi spojevi od letve ka obema stranama jesu zglobni i svaki od njih ima svoje svojstvo bas u sigurnoj i udobnoj voznji. Ono sto zelim da naglasim jeste da redovna kontrola i redovna reglaza (centriranje) trapa pomazu u ocuvanju i dugotrajnosti svakog od ovih delova:
-kraj letve (sipka spone) -spona (krajnica)
-stabilizator (uporna spona) -kugla
-viljuska -ramena
-balans stangla i gumice stangle -silen blokovi
-homo kineticki zglobovi -amortizeri
-solje amortizera sa lezajem solje -lezajevi (lageri) tocka
Naravno da ne ostane nejasno ovo su sve delovi trapa i oni cine jedan sistem medjusobno povezan, i taj sistem nam pomaze da upravljamo, skrecemo, preticemo u toku voznje, njihova ispravnost i funkcionalnost nam daje ono sto je za sve nas veoma bitno SIGURNOST, BEZBEDNOST U VOZNJI. I treba se drzati one cuvene recenice nasih starih „BOLJE SPRECITI NEGO LECITI“, zato uradite redovan pregled trapa i ako je ispravan uradite i reglazu trapa, to su tako mala ulaganja u sve nas.
Ovog puta u ovom blogu cu pisati o vaznosti, sistemu i delovima koji cine taj sistem stajnog trapa. Ono sto svi primecujemo u kabini jeste upravljacki deo vozila, znaci volan i komande na njemu i tzv., pusku volana koja se spusta prema patosu vozila i zglobnim delom vezuje za tzv., letvu koja moze biti mehanicka, servo ili elektro letva. Od te tzv., letve donji postroj se naravno deli na dve strane levu i desnu i svaka je sama za sebe posebna jedinica sistema. Ono sto spaja te dve strane jeste upravo letva. Svi spojevi od letve ka obema stranama jesu zglobni i svaki od njih ima svoje svojstvo bas u sigurnoj i udobnoj voznji. Ono sto zelim da naglasim jeste da redovna kontrola i redovna reglaza (centriranje) trapa pomazu u ocuvanju i dugotrajnosti svakog od ovih delova:
-kraj letve (sipka spone) -spona (krajnica)
-stabilizator (uporna spona) -kugla
-viljuska -ramena
-balans stangla i gumice stangle -silen blokovi
-homo kineticki zglobovi -amortizeri
-solje amortizera sa lezajem solje -lezajevi (lageri) tocka
Naravno da ne ostane nejasno ovo su sve delovi trapa i oni cine jedan sistem medjusobno povezan, i taj sistem nam pomaze da upravljamo, skrecemo, preticemo u toku voznje, njihova ispravnost i funkcionalnost nam daje ono sto je za sve nas veoma bitno SIGURNOST, BEZBEDNOST U VOZNJI. I treba se drzati one cuvene recenice nasih starih „BOLJE SPRECITI NEGO LECITI“, zato uradite redovan pregled trapa i ako je ispravan uradite i reglazu trapa, to su tako mala ulaganja u sve nas.
KOMENTAR