Ovakav proces dodavanja sloja gazecem delu pneumatika se obavlja u specijalizovanim mestima za proizvodnju pneumatika tzv., „protektirnicama“, i takav nacin proizvodnje se nalazi i kod nas i naravno svuda po Evropi. Zamisao protektiranja pneumatika je u nizoj nabavnoj ceni na trzistu, u globalnom smislu ustede prirodnog bogatstva i smanjenju ugljen dioksida pri proizvodnji pneumatika. EU je zakonom uslovila sve one koji se bave protektiranjem pneumatika da takav pneumatik mora proci testove tezinske izdrzljivosti, brzine i test opterecenosti koji su zadati po odredjenim normativima.
O korisnosti ovih pneumatika i o problemima koji mogu da se dese, ja cu dati nas licni stav iz nasega iskustva. Protektirani pneumatik se kupuje samo od poznatih i ozbiljnih proizvodjaca koji su uglavnom stacionirani u EU, tipa Italija i Nemacka, nasi proizvodjaci su uglavnom izverzirani za teretni i kamionski program. Naravno nas stav je – kupite uvek kada to mozete novu gumu, jer to je i dalje po nasem misljenju najjeftiniji pneumatik.
KOMENTAR