KADA I ZASTO URADITI ZAMENU ULJA I FILTERA, ODNOSNO „MALI SERVIS“

                                         Tema ovog bloga je ideja koja se rodila iz razgovora sa vlasnicom jednog Citroena Picaso teget boje, koja je htela da sazna kada i zasto se radi mali servis odnosno: zamena ulja, filtera ulja, filtera vazduha i filtera kabine tj., filtera klime. Evo pokusacemo u ovom blogu najkrace sto se moze i dati objasnjenje vezano za mali servis.
                                         MOTORNA ULJA koja koristimo su razdeljena u tri vrste i to mineralna, polusinteticka i sinteticka i svako se koristi za one tipove vozila za koja su preporucena. Sva ova ulja imaju i svoju gradaciju i samim tim su i prepoznatljiva za koju vrstu motora se koriste.
 
                                         FILTERI za ulje su obavezni u zameni svakoga puta kada se radi mali servis i oni cine taj proces gde se motorno ulje ocisti od eventualnih metalnih ili drugih opiljaka. Dele se na one koji su u obliku kucista i one koji su vrsta uloska za kuciste.

 

                                        FILTERI ZA VAZDUH se u preporuci tehnickoj menjaju na svakom drugom menjanju motornog ulja, ali posto su ekonomski veoma isplativi nasa preporuka je da se menjaju na svakom uradjenom malom servisu iz razloga sto su to bukvalno pluca svakog motora, jer uloga ove vrste filtera jeste da sve necistoce iz vazduha i iz motornog prostora pokupe i ne dozvole da udju u sam motor.

                                      FILTERI KABINE je ustvari isto sto i filter klime i naravno da je on preciscavac svega onoga sto mi udisemo prilikom rada klime. Veoma je bitno zameniti ovaj filter na pocetku letnje sezone kada klimu najcesce koristimo, i na pocetku zimske sezone kada koristimo klimu i za grejanje. Znaci preporuka je da se ovaj filter menja dva puta u jednoj godini.

                                    Kompletan mali servis je veoma bitno raditi po tehnickoj preporuci, a to znaci da se treba raditi na predjenih od 10.000 do 15.000 km., kod starijih automobila koji koriste mineralna ulja i presli su vise od 100.000 km  mali servis se treba raditi na predjenih od 5000 do 7000 km. Veoma je bitno postovati tehnicko uputstvo koje ulje koristiti tj., koju gradaciju ulja koristiti i naravno posavetovati se sa serviserom kojeg proizvodjaca ulja upotrebiti. Svaki put kada uradite mali servis na svom ljubimcu znajte da ste motoru produzili i olaksali rad, a naravno korist u svemu jeste sto ce sama voznja biti sigurnija. Znaci ne zaboravite da je ulje krvotok vaseg motora a svi ovi filteri vrsta zastite i pluca vaseg ljubimca.

KOMENTAR