PROTEKTIRANI ILI NALIVANI PNEUMATICI

                             Pokusacu ovim blogom da objasnim pojam „protektirani pneumatici“. Na nasem a i na samom trzistu EU sem novih, polovnih u ponudi za nabavku pneumatika se nalaze i protektirane. Pojam ovih pneumatika je objasnjiv na sledeci nacin : u trenutku  kada se na pneumatik, koji je zbog nekog fizickog ili geometrijskog ostecenja vozila potrosen, dodaje novi sloj na gazecem delu, nastaje proces protektiranja.

                            Ovakav proces dodavanja sloja gazecem delu pneumatika se obavlja u specijalizovanim mestima za proizvodnju pneumatika tzv., „protektirnicama“, i takav nacin proizvodnje se nalazi i kod nas i naravno svuda po Evropi. Zamisao protektiranja pneumatika je u nizoj nabavnoj ceni na trzistu, u globalnom smislu ustede prirodnog bogatstva i smanjenju ugljen dioksida pri proizvodnji pneumatika. EU je zakonom uslovila sve one koji se bave protektiranjem pneumatika da takav pneumatik mora proci testove tezinske izdrzljivosti, brzine i test opterecenosti koji su zadati po odredjenim normativima.

                           O korisnosti ovih pneumatika i o problemima koji mogu da se dese, ja cu dati nas licni stav iz nasega iskustva. Protektirani pneumatik se kupuje samo od poznatih i ozbiljnih proizvodjaca koji su uglavnom stacionirani u EU, tipa Italija i Nemacka, nasi proizvodjaci su uglavnom izverzirani za teretni i kamionski program. Naravno nas stav je – kupite uvek kada to mozete novu gumu, jer to je i dalje po nasem misljenju najjeftiniji pneumatik.